2018年12月16日星期日

股市直播第三集: 馴服猛獸

自從第二集Cody兄應邀到來作嘉賓談期權,獲得很多朋友高度注意丶討論和歡迎,因此我再邀他來多一次講解一些大眾對期權的誤解和誤用,與及可行防止方法和策略。
巴菲特用大殺傷力武器形容衍生工具,而Cody兄則以順服猛獸去形容他的期權策略原則,非常有趣和貼切。

直播之後,我把有関內容節錄如下:

1.Naked Short
這是大眾常常被錯誤教導的策略,無論Short put 或short call,若果前者沒有現金,後者沒有足夠股票,都是非常危險;

2.致命誘惑Short strangle/straddle
有一種流行的玩法是Short call+short put,一般來説,任何short倉,因為有期金墊底,即使大市和投機者看法相反,其打和點都會在行使價再往後的一個距離,若果同時short了call 和收兩份期權金,大市則再要往後走多一段距離才傷到投機者,看似降低了高險。有些專業的投機者更以大數據和算式計算風吹草動,自動加short倉去保護組合。計算很複雜,但目的只有一個,就是維持大市和倉位的Strangle/Straddle中間點,不讓大市跌出組合的安全範圍,而成本就是投機者的流動性不斷消耗,因為黑天鵝的存全和流動性始終有盡頭,這種策略終歸會出現一次流動性和組合同時爆倉;

3.Normal distribution*
期權金反映機會發生的可能性,還記得Ben Graham在證券分析一書中說過,人壽死亡意外的發生率的分佈較平均和可預測,而金融意外發生時候是會有'連鎖反映'和難以預測,即統計學說的長尾效應或大眾說的黑天鵝*,當一種策略有致命發生的可能性,它就會發生致命事件,現實世界也並不是期權所認為的Normal distribution,這亦是不當使用期權是猛獸原因;

4.標的內在價值決定買賣
Short option要逆大勢,比如大市上升,股票多會被高估,應考慮short call而非put,要有被call走貨也不可惜準備,相反,大市下跌,股票被低估,應考慮short put,低價接貨也不怕,這和價值投資原則都是相同,這心態是任何操作策略的前題;

5.不同行使價的特性
不同行使價期權內的內價值和波動值各有不同比例和數值,其中at the money(ATM)和out of  the money(OTM)的期金都不包含內在值(不到價),而是全都是波動值,而ATM的波動值最高,另外Deeply in the money(DITM)的期權波動值則最小,大部份是到了的行使價和市價差的內在值,即若果大市走單邊,一支ATM的Call的權金的組成,會由含全部波動值,走到大部份是內在值(ATM 的put道理相同);

6.不同月份的特性
無論ATM或OTM,其權金內的波動值,都會在最後數星期急跌,Cody兄用懸崖二字形容二者下跌速度,而DlTM的則是相反地溫和地下降,投資者應多加利用這特性,他提出long option要遠期,Short option要近期,並透過觀察Theta的負數多寡,了解權金下跌的幅度和正處於那種趨向;

7.不同市勢的特性
ATM和OTM的價值全是來自波動性,市況越波動,價值越大,相反市波動越細,價值越低,short者應選擇波動大市的情況下做,而long者則應選擇在大市靜的時候做;

8.綜合而來的策略
基於上述的艾觀察,Cody兄總結幾種 option策略:
1.shares+Bull call spread
持 shares,
大升市時:
short coming month ATM call x 1
Long next next month OTM call x 1+

2.Cash+ Bear put spread
持Cash
大跌市時:
Short coming month ATM put x 1
Long next next month OTM put x 1+

3.The collar
持 Shares
大升市時:
Short coming month ATM call x 1
Long next next month OTM put x1+

以上策略全部乎合價投和Option原則丶等性,也100%控制風險,而3個策略中的long option的倍數,則可以視乎投資者對股票後市的看法而調整。

例如,第一策略的long OTM call可以是x1.5倍,則大市在大升時變了ATM,波動值大升,又因是1.5倍,利潤會很肥美,而己short了的ATM call則變了ITM價,雖然權金內在值大升會損失,但波動值也大降跌可以厘補損失,視乎股票波動特性,前者所賺的有可能超過後者損失,而最後正股則完美賺錢;

反之大市大跌又如何?Short了的ATM call會變成OTM,權金會大跌而賺得豐厚期金,而long了下下月的OTM call因爲隔月特性+波動值早己較ATM低,跌得相對地慢,前者賺的大大高於後者的損失,因而可降低正股的成本。


*紅線是金融罕有事件(黑天鵝和灰天鵝)發生次數分佈,藍線是期權不認為有此可能性。
期權金的演算是按藍色綫狀分佈(Normal distribution),但股票市場卻是紅色綫的分佈(長尾),後者大市走單邊大升或大跌+-5以上都未被前者考慮,期權short倉存在天生安全不足和可能爆倉的風險。




49 則留言:

  1. 请教巴黎兄,策略2的盈利从哪里来。由于sell atm,然后buy next next month otm put。buy 由于时间长了权力金自然会高。扣除之后得到的盈利不多

    回覆刪除
    回覆
    1. 注意Short ATM Put是即月,Long OTM 可以係Vertical亦都可以係Horizontal。 Horizontal的話, 即月嗰張合約冇曬時間值自然啲錢袋袋平安,但係第二隻腳仲有一個月(>30日)嘅時間值, 用普通嘅期權P/L圖或純用期權金嘅收/付計算睇唔到, 只能顯示兩張到期時的盈利或虧損。 簡單啲右腳你當付出咗嘅期權金只會損耗一半或者四成來計可能會清晰啲。
      如果想用一個大約是個效果嘅圖片來明白,就要用ib入面嘅Risk Netvigator砌番個Collar出嚟, 調返去即月就見到。

      刪除
    2. 用新鴻基地產講一個例子:
      On Dec 10, 2018
      SP 16 DEC 110@2.3
      LP 16 JAN 105@2.05

      12月尾如果新鴻基停留喺110蚊以上, 呢一張合約全部期權金$2.3就袋袋平安。如果呢幾日甚至乎下星期, 新鴻基跌到得番105蚊, 冇錯十二月嗰張合約會輸錢, 但係1月嗰張合約就肥仔了, 點解LP會揀1月呢? 因為Setup時作出最壞打算, 預計新鴻基真係會跌到105嘅話, 1月將合約 會因為急劇下跌而令到引伸波幅向上拉, 對時間只有一個放大性嘅效果,從而可以彌補返差唔多100%呢兩個行使價嘅差額- $5.00。點解?

      因為12月嗰張合約已經收咗$2.3, 但係1月嗰張合約因為由OTM去ATM, 期權價格會大升, 可以大部分甚至乎全部彌補番大部份(或一切)嘅損失。

      如真係呢個情況發生嘅時候引伸波幅已升, 呢個時候就正是在做Short Put嘅良機。

      再重複返一開始嗰個Set-up, 甚至乎做多幾張合約,因成本越跌風險越低。

      Again, 這只是一個傻瓜嘅例子, 當中管理每一隻腳 有更加多嘅知識要學。但知道咁樣setup再體驗下亦都可以摸索到12。

      如果好彩嘅話佢又再跌倒落100蚊, 期權金可能有每個月4至5厘。

      刪除
    3. 谢谢,你的详细分析。过去都只是做单脚。所以没注意到LP时间价值。
      这里想问下假设这里12月股价剩下106。对方行权我们被逼接下股票,这时剩下的LP。cody 会如何处理?直接卖出?
      如果顺利收下12月权利金,那么cody会roll over closed 1月put 。重新setup 过?


      谢谢

      刪除
    4. 當今日12月28號:
      處境一:
      新鴻基正股喺3點15分嘅時候有$110.10, 即係話隻右腳係行使價以上, 可以自行決定需唔需要平咗去, 或者直接做1月Short Put $110.00, 繼續收1月嘅期權金。
      左腳即係1月到期Long Put 可以平咗倉去(即係做返一次1月Short Put 110), 再Long Put 16 Feb 105

      處境2:
      新鴻基正股喺3點15分嘅時候有$105.00 (or $106), 即係話右腳已經進入價內, 可以用大概$5.05平倉。
      左腳係呢個時候應該係ATM, 賣咗佢應該有$2.5以上, 即係話呢個月最大嘅付出只係等待, 可能微微輸一毫子, 喺呢個時候可以即刻Short Put 16 Jan 105, 再Long Put 16 Feb 100, 今次收幾期權金應該十分肥仔

      如果有再遇到處境2我哋可以再重複做多次處境2嘅應對

      刪除
    5. Cody兄:

      我是期權新手,對於閣下以上之回覆有點不明白。如果我問了低能問題,請不要見笑。

      //用新鴻基地產講一個例子:
      //On Dec 10, 2018
      //SP 16 DEC 110@2.3
      //LP 16 JAN 105@2.05

      這樣的話,期權金淨收$2.3-$2.05=$0.25

      //處境2:
      //新鴻基正股喺3點15分嘅時候有$105.00 (or $106), 即係話右腳已經進入價內,可以用大概$5.05平倉。左腳係呢個時候應該係ATM, 賣咗佢應該有$2.5以上, 即係話呢個月最大嘅付出只係等待, 可能微微輸一毫子

      用了大$5.05平倉,再以$2.5沽左腳後,為何只是微微輸一毫子?不是輸$0.25-$5.05+$2.5=-$2.3嗎?

      謝謝!

      刪除
    6. 巴黎兄,可代答嗎?

      謝謝!

      刪除
    7. 我嘗試回答,
      ATM的期權的時間值是最高點,
      波幅大的時候,時間值也是最高的。
      於是,這裡有一個假設是0012是在大副波動下跌至105,比如波幅是45%。
      這是的105put既是ATM,又波動大時,價格就可能上升至5元多或以上。
      我有一個真實例子是luckin coffee的波幅是100%, Atm 19元put 單月期金是2元多。

      刪除
  2. 記住遇到處境2嘅時候其實引伸波幅會升高咗一部分, 令到期權金其實會變得越嚟越肥大。 有利於做Short。

    如果再下個月跌到去$100, 或者在平好多, 再做嘅時候基本上可以放棄咗腳, 因為股價可能已經係十分之低殘, 唔需要再浪費金錢做左腳嘅保護, 反而可以放膽做Short Put 增加自己嘅現金流, 同時買正股或Long DITM Call。

    回覆刪除
    回覆
    1. 對於做sp我有一個疑問想向你請教。short做近期,long做遠期,近期是避免大跌幅時令到損失上升,但近期有一個特定嗎?
      如果做一個月後的,會有被行使的可能性嗎?
      假設我做二個月後的,過了一個月後股價大升,提前自行平倉,也是有利可圖,對嗎?

      希望你能夠回覆我,謝謝。

      刪除
  3. 谢谢。cody兄。完全了解。
    假设现在有A股,本人很想买入,我已经short put 了3个月,可能由于经常sell put Otm 所以不曾被行驶过而股价一直在15%内徘徊而且对于高点已经跌超过50%.如果想除了简单shortput 之外。有什么更加激进方法。前提本人不怕长期持有正股。

    回覆刪除
    回覆
    1. Kelvin不用客氣!;)

      唔好因為一種新嘅事物改變自己原本嘅目標,因以上策略未必適合所有人的性格。 但也可以用極少量嘅倉位,部署自己的新策略,體驗一下當中變化影響是否有適合自己。



      刪除
    2. 请教cody兄。我学习了cody兄的操作。
      2318 我当时sell了个put72.5在一月份,然后又买了一个put67.5在二月。最近2318大跌几乎跌破67.现在情况我想请教我该移仓?还是继续持有吃多点theta先。既然已经买了67.5put这样既是我的最大风险已经锁定了。我一路是做惯单腿,所以想向cody兄讨教下。谢谢

      买卖自负。

      刪除
    3. 齋睇圖同上次股價低位比較已經跌到咁上下,但技術分析唔係我強項, 現階段可以考慮乜都唔使做, 因為依家都係月頭第一星期。 如果再低啲嘅話又覺得是估值低位, 反手做長倉(e.g: Long Call or 買正股)。

      但係如果覺得可能仲會繼續向下跌嘅話, 就等右腳入面嘅時間淨盡量燃燒殆盡(即月尾or深入價內嘅時候)先進行向下搬倉。

      刪除
    4. 其实,我没做任何技术分析,只是单纯用价值投资角度认为平安值得持有所以在72.5开仓。
      如果我想继续搬仓,因为未来1年市场不稳定因素。假设交割日跌剩60元,我操作方法应该是,平掉2个仓位,
      然后继续卖出60元,买入55元put,或是我信心足够就单单卖出60元。
      2)等对手行驶接仓,然后再以67.5行权?,这样会比较划算?

      刪除
    5. 2318現價$67.2, 如想用Theta救倉,可考慮成套向下搬:
      1) 平1月72.5 Put (因為已經冇乜時間值)
      2) 平2月67.5 Put (因為時間值非常之肥大)
      3) 開1月SP67.5 (原因同上2)
      4) 開2月LP62.5

      但係自己要有一個目標什麼時候反手做LC,or買貨。

      注意平安保險期權Market Maker好似有心將引伸波幅向下壓, 令到期權金偏低。

      刪除
    6. cody兄,这里有点不明白为何现在选择整套搬的用意。
      这套策略不是已经锁定了最大损失了吗?
      现在往下搬,我们最多是不亏。但如果股票再往下掉我们将会亏损更多。这里思路是否有错?
      能否分享,会以整套搬的思路?
      谢谢

      刪除
    7. 論救倉

      72.5/67.5 距離$5
      雖然已是左右腳Setup, 但倉位現在應該還是有些虧蝕的。 是否應該搬倉, 要看你對標的物有什麼睇法。 如果認為好快就會反彈,當然未必需要搬。 但係如果股價真係會響現價$67.5 繼續徘徊兩至三個月, 左腳嘅Long Put 會每日損耗一點點, 令到虧蝕越嚟越多。

      前提: 我哋一毫子嘅虧蝕都不希望有。

      但係如果搬倉, 响之前講嘅項目2同埋項目3 嘅transaction當中會收返好多期權金返嚟(加Theta), 之後喺每一日嘅等待途中呢啲期權金變成屬於自己。 可以完全修復返之前蝕嘅錢。 當然如果股價再向下衝嘅時候, 保護可能少了一點, 但是因為有左腳嘅緣故, 越跌保護力就越強。 再抄多一次方便說明:

      1) 平1月72.5 Put (因為已經冇乜時間值)
      -> Buy Intrinsic
      2) 平2月67.5 Put (因為時間值非常之肥大)
      -> Sell Fat Extrinsic
      3) 開1月SP67.5 (原因同上2)
      -> Sell Fat Extrinsic
      4) 開2月LP62.5
      -> Buy very cheap Extrinsic

      期權參與者必須要盡量Buy Instrinsic (or Buy Cheap Extrinsic) and Sell Fat Extrinsic。

      Again, 真正點樣做好睇你對於標的物嘅Conviction 是怎樣。

      刪除
    8. Cody兄又是我,当日我选择不移仓主要因为我看好反弹,就算反弹成功我也愿意持仓所以我没行动。行情现在跟着我的方向走。
      现在我想平掉一1月的72.5的put。移去2月的72.5的put。而67.5的2月buy put继续留着做保护。

      刪除
    9. 这样的操作你觉得如何?

      刪除
    10. Kelvin兄, 現在距離結算只有十多日, 正是右腳一月期權合約燃燒峰值嘅時候( 因為接近近價), 即係話正theta 好高對你倉位有利。 當然你的想法亦沒有問題,因為如果到期嘅時候標的物股價比現在高好多, 那現在將一月合約(即右腳)平倉, 然後再開二月合約都是正路的。
      如果預期結算嘅時候股價同現在差不多我會等到結算嗰日先搬(右腳), 或可能根本完全唔使搬, 到時淨係需要開二月嘅合約。

      刪除
  4. 多謝巴黎與 Cody 老師,十分受用, 可否另開一集, 分享指數期權類似操作方法?

    回覆刪除
  5. 非個股並只以指數期權對衝實貨,在很多經紀公司都被列作再要加獨立按金看待,
    又涉及投資者所持的貨與大市走勢不一的風險,非常複雜,建議先向經紀行查詢,
    和考慮盈富基金和它的期權替代。
    建議下次留言時留名,方便彼此溝通。

    回覆刪除
  6. Volatility smile算唔算已經反映咗期權金個pricing唔跟normal distribution?

    回覆刪除
    回覆
    1. Volatile smile是一種常態, 因為擁有股票嘅人或基金需要做保護性嘅Put(Volatility Product Call被搶高)而搶高咗一邊都好正常。 金融市場應該用 Cauchy Distribution來表達好一點, 正如上面最尾嗰兩幅圖已道出全局。

      刪除
  7. 多謝分享,想借問如何選擇証券商? 不同的券商會有否分別

    回覆刪除
    回覆
    1. 太多券商不能盡錄,最好的是要可靠。

      刪除
  8. 謝謝巴黎兄和Cody兄 真係獲益良多
    我都有問題想問下
    如果成半個月都踏唔正個ATM位去開倉 應該點步署? 係咪踏正ATM個位先做倉係最值搏?
    感謝

    回覆刪除
    回覆
    1. 同埋都想問下spread既策略上 short 倉同long倉行使價之間個距離係點樣定?
      例如係應該相差3%左右好 定係5%之類?
      感謝

      刪除
    2. 距離最好是Short果隻腳收返嚟嘅權金少於兩倍就比較安全。

      舉一個例子:
      Asset A price at $100
      Short Put Asset A $100 收$6.0 (即月)
      Long Put Asset A $90 比$2.0 (即或下月)
      重點睇Short收到幾$,收得多過Spread距離一半已有一個相對安全嘅倉位。因為就算下跌嘅時候Long嗰隻腳會救番你好大部分, 甚至乎全部。

      刪除
    3. 所以你會發現好多時要iv夠高先比較著數。

      刪除
    4. 謝謝Cody兄的解答,補充一點大家可能沒有留意又非常重要是:
      片段內介紹都是一對一對做,即無論有實貨做Bear spread, 或有現金做Bull spread,完全對沖
      也可以在白天鵝時仍選擇不用沽貨而繼續賺錢(只賺小些小),或黑天鵝時選擇不去接貨(只輸些小而非大輸)。







      v

      刪除
    5. 謝謝Cody兄和巴黎兄

      另外想問下巴黎兄
      片入面果張引伸波幅同月息既表既資料係點樣搵番黎架?
      謝謝!

      刪除
    6. Deva兄,那是找朋友帮忙做的。

      刪除
  9. 巴黎兄您好,我想私下請教cody兄,有冇佢电郵或者其它途徑聯絡到佢,万分感謝! 小學生

    回覆刪除
    回覆
    1. 小学生,请留下你的电邮,讓我通知他。

      刪除
  10. Yuensang32hk@yahoo.com.hk. Thank you 小學生

    回覆刪除
  11. 巴黎兄,不好意思按多一個小點,正確係yuensang32hk@yahoo.com.hk

    回覆刪除
    回覆
    1. 小学生兄,無问题,已经转给他了。

      刪除
  12. 巴黎兄新年好,不知道昰cold兄比較忙,昰否我比錯电郵,而家未見回復。小學生

    回覆刪除
  13. 巴黎兄:

    你好!我是期權新手,想請教一下。閣下在片中1:05:00提到:

    「現在$115是ATM,如果明天$115,二月$110那張的價格會由$2.48升到$4.35…」

    我看了這段多次也不明白,可以解釋一下嗎?

    謝謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. 不客氣,你可能聽錯,應該在說2月110put是2.48,Atm115put是4.35,如果明天股價下跌至110,110put的價格就會上升至4.35(因為110put已經由OTM變成atm,理應可以參考昨天的atm put的價格)

      刪除
  14. 巴黎兄、cody兄:

    想請教片中提及的新鴻基horizonal例子。片中討論了正股不變或下跌的處理情況。但如果股價上升,請問是否整套向上搬?因小弟現在面對2318被call走的問題。過去數月,小弟都以$95 short call 2318,沒有第二隻腳。期權金一直都袋袋平安。誰知今個月出事了,我short call時,2318股價只是92.55,我已short call OTM@$95。誰知現時2318已爆升到接近$100。我想借用cody兄在片中介紹的方法將2318買回來,但怕它會繼續爆升買不回,像騰訊近月走勢。請賜教。

    謝謝!
    CY

    回覆刪除
    回覆
    1. CY兄,個人認為被call走不是問題,最重要是用什麼價格拿回股票,因為整個操作目的是拉低成本,如果股票波幅不夠高,沽了多個月的call,只能獲2-3%,股票一升就給人call走,再買入成本反而是增加了,就應考慮值博率是否值得,第2點是如果認為標本身內在價值已經過高,那給人call了貨,又有期權金收入,就應該開心。
      以股票的內在價值決定買賣,仍然是最重要,如果只想在"quantitative "上 操作獲利,就很容易在升升跌跌中忘記原來既定的目標。

      刪除
    2. 謝謝巴黎兄回覆!

      但小弟有一點不明。在巴黎兄介紹的Profiting with Synthetic Annuities一書中,作者在75頁尾二段提到他認為Deere股價slightly undervalued 。既然Deere股價未有過高,還輕微地被低估,為何作者還要short call ITM($70)?同時,為何要long put而非long call?

      請賜教!謝謝!

      CY

      刪除